برگزاری همایش وقف احسان ماندگار در استان یزد

این همایش با حضور رئیس بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور/ استاندار/ فرماندار/ جمعی از مسئولین استان واصحاب وقف در تالار غدیر یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد

استاندار یزد بر اطلاع رسانی و فرهنگ سازی وقف از طریق رسانه ها تاکید کرد و گفت: رسانه ها مهم ترین نقش را در ترویج و توسعه فرهنگ وقف در بین آحاد مردم دارند.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان یزد هم در این همایش وقف را یکی از بهترین روشهای خدمت رسانی به مردم بیان کرد وگسترش و ترویج فرهنگ وقف، بهره برداری مطلوب از موقوفات با تقدیر شایسته از خادمان و مروجان عمل وقف را ضروری خواند.

حجت الاسلام حاتمی آشنا نمودن اقشار مختلف با مقوله وقف، موقوفات و بقاع متبرکه را مهم برشمرد و معرفی خدمات ارزشمند واقفین و خادمان عرصه وقف و همچنین تشویق عموم مردم به ویژه خیرین به امر وقف را از اهداف برگزاری این همایش بیان کرد.

کارشناس مذهبی هم در این همایش به قصد قربت که یکی از ارکان اساسی وقف است اشاره کرد و اظهار داشت: ایمان به خدا/ خدمت رسانی به خلق خدا و نفع رسانی به جامعه از بال های آدمی برای رسیدن به کمال و معرفت حقیقی است.

حجت الاسلام و المسلمین مدرسی افزود: وقف صدقه جاری است که تا پهنه قیامت به مردم خدمت رسانی می کند و نسل های آینده هم از منفعت آن سود می برند.

وی اداره ا قاف و امور خیریه استان را یکی از مهمترین سازمان های توسعه و نگهداری وقف در جامعه معرفی کرد و فراهم آوردن بستر مناسب برای جلب اعتماد مردم نسبت به موقوفات با ارائه عملکرد، اخلاق و منش خوب از این نهاد خواستار شد.

امام جمعه محمد آباد يزد، تقویت اعتقادات مذهبی ، رفع فقر و محروميت از جامعه بدون تحقير فقرا، تعديل ثروت در جامعه و جاودانگي نام انسانها را از جمله بركات سنت حسنه وقف عنوان كرد

یکی از مهم ترین برنامه های این همایش وقف زمینی به متراژ900متر مربع به وسیله آقای سالاری بود .

این زمین در شهرستان زارچ با نیت ساخت دارلقرآن/ مسجد بلال و حسینیه، با خواندن صیغه وقف نامه وشهادت حاضرین وقف شد.

در انتهای این همایش از واقفین، متولیان، مستاجرین موقوفات و هیئت امنا و خادمین نمونه بقاع و اماکن متبرکه استان یزد تجلیل شد.

همچنین در این مراسم که اختتامیه جشنواره وقف، چشمه همیشه جاری بود، از برترین های این جشنواره در رشته های خوشنویسی و ادبیات داستانی تقدیر شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا